Jag var beredd på massor av jobb idag, och satt till 22.30 igår och förberedde lite.
Men föga anade jag att regeringen skulle bli klar just idag med avyttringen av Vin & Sprit. Jag hade näsan över vattenytan, men Mats Odell har tagit ett bastant grepp om den också. Tur att snälla Mormor är här och ägnar sig åt Lilla Larsson, som verkar ha fått en liten öroninflammation. Annars hade jag legat på botten nu.
Men jag säger som man brukar, när någon lagom ytligt bekant man träffar på byn kräver en rapport om läget:
“Jorå, de e änna fullt upp. Fast det är bättre det än tvärtom, vettu.”
Floskelmaskinen har talat. Jorå, såatte.
Nu måste jag återgå till Odell och hans nya polare i Frankrike.
Kanske. Det här låg i alla fall i gångna veckans brevskörd. Det som sitter på mitt huvud är alltså ett presmeddelande från Kocklandslaget ochVin & Sprit.
Häromkvällen öppnade jag dörren när Banktjänstekvinnan ringde på. Då hade jag en fjäderskrud på huvudet, på uppmaning av Lilla Larsson och till Banktjänstekvinnans oförställda glädje. Den här tror jag att jag ska ha i beredskap nästa gång hon ringer på.
Jag är med andra ord ensam hemma med Lilla Larsson, vars näsa behöver torkas en gång i kvarten. Hon verkar dock vara feberfri och är i övrigt pigg som en pelikan. Studsar runt i sin Snövitklänning medan munnen pladdrar oavbrutet om olika saker i den pågående leken.
Förutom gullungens näsa behöver följande åtgärdas:
Tvättmaskinen har gått in på upploppet. Just nu en laddning med textilier som nedsolkades under gårdagens incident i Säffle (läs föregående inlägg om du inte fattar). Strax redo för tömning.
En dånande brasa brinner i kaminen. Behöver strax mera ved.
Diskmaskinen är urplockad och redo att fyllas.
Tre jätteväskor fyllda med kläder, lakan och handdukar väntar på att få sig en omgång i tvättmaskinen.
Femtielva kassar fyllda med andra attiraljer ska packas upp.
Takboxen ska tömmas, tvättas och återbördas till Banktjänstekvinnan och Mr. Racing.
Bilen ska tvättas.
I min mejlbox ligger 89 meddelanden, som samtliga kräver någon form av åtgärd.
Familjen behöver mat.
Kylskåp och frys ekar ganska tomma.
En helt vanlig dag i residenset. Suck.
Var ska jag börja?
Jag tror jag tar en kopp kaffe.
En blogg om mat, dryck och andra livsviktiga saker.