Category Archives: Uncategorized

Sitta säck

Gråaste söndagen på flera veckor, tror jag. Har redan hunnit en vända till Göteborg för att lämna av Magic och hans kompisar som är på utbildning. De ska lära sig att sitta säck, som det heter på basketlingo. Det vill säga att sitta i sekretariatet under en match och föra protokoll över poäng, foul och annat skojigt.

Det där kan vara nog så viktigt, för övrigt. Under förra helgens stora turnering i Eskilstuna, slog våra killar ett lag från Finland rätt komfortabelt. Men när protokollet kom in i omklädningsrummet, hade sekretariatet (säcket, på basketlingo) noterat det finska laget som segrare…

Det blir en vända till i eftermiddag, för att hämta kidsen. Av de 14 grabbarna i laget, tycks det bara vara 4-5 som har föräldrar med bil. Vi är i alla fall nästan alltid samma föräldrar som kör och hämtar, runt omkring i olika hörn av västra Sverige.

Nu har jag egentligen massor av små grejer jag borde ta itu med. Men jag vet inte. Det är klent med inspirationen. Känns mest som utspiration, faktiskt. Jag behöver nog få något i magen.

Dessutom har Ataharis lurat in mig på Linkedin. Det har jag i och för sig funderat på länge, eftersom jag tröttnat på lekstugan Facebook. Kanske är Linkedin lite mer min påse, vi får se.

Tji rapport

Nähä, det blev ingen Ridderheims-rapport. Misstänkte nästan det. Jag stressade iväg till montern, där var det business as usual. Och när jag frågade en kille fick jag veta att det var på ett annat ställe som presentationen skulle vara. När jag kom dit, stod en kille från Electrolux och snackade om spisar och grillar.

Inte riktigt vad jag hade väntat mig.

Och nu lirar coverbandet Nolltresex skjortorna av gubbarna nere i foajén. Just nu kör de Guns’n Roses låt Sweet Child of Mine, och det låter faktiskt nästan riktigt skapligt.

Det hade jag inte heller väntat mig.

Pust

Jag mår nästan lite illa. Idag har jag kört stora provsmakningsrejset, och testat allt från Delicatos Daim-biskvi till rättfärdig Cola.

Jag borde förstås berätta om allt, men jag varken orkar eller hinner. Nu ska jag skriva ett par artiklar, innan jag rusar till Ridderheims monter klockan 14. Då ska de presentera senaste utgåvan av Ridderheimsrapporten. Så var det sagt, i alla fall, fast nu såg jag någonstans att den ska lanseras 23 maj. Vi får se.