…av tre av Kungsörnens färdiga pastasåser. Har testat en innan, och den gav inte mersmak. Men nu är det lite tomt i kyl och frys, och om en knapp timme är det samling för avfärd mot Kullavik och dagens basketmatch. Så då får det blir convenience food, låt oss hoppas att det blir en positiv överraskning…
Category Archives: Uncategorized
Findus Grön Deli
Det har hunnit går ett tag sedan jag testade denna, faktiskt. Såpass länge att dagens lunch blev resterna av nämnda test, framgrävda ur frysen.
För det första bör man nog förklara lite vad detta är. Produktserien heter Grön Deli, den här varianten innehåller bladspenat, kikäter, grillad paprika i en fyllig tomatsås med linser.
Jag skulle vilja kalla det en måltidskomponent, även om Findus även anser att den kan ätas på egen hand som den är. Det har jag inte provat. Istället fräste jag bara blandningen tillsammans med strimlad skinka och kokt pasta.
Det är faktiskt ganska gott. Lagom avvägd smak från tomatsåsen och kikärterna ger en skön brytning, både med sin smak och konsistens.
Enkelheten kan man inte heller klaga på. Rakt ned i stekpannan med lite olja, bara. Konceptet är ett smidigt sätt att få variation i vardagsmaten, och jag kan mycket väl tänka mig att köpa den här produkten igen. Nackdelen för mig personligen är att jag då måste tillaga ytterligare något, för den här typen av blandmat (som jag själv älskar) är något av det värsta Legolas vet.
Klang och jubel
Byn där jag bor kommer att begåvas med en 7-Eleven!
Visserligen i anslutning till en bensinmack och visserligen kan det dröja ända till augusti 2009. Men ändå.
Det känns fräsigt på nåt sätt.