Ataharis och Raz har redan bivit uppmärksammade, antagligen eftersom min älskade IT-mamma skvallrat.
Idag är alltså dagen då vi lanserar en helt ny version: Stellan 4.0.
Som vanligt när det gäller helt nya versioner av en beprövad produkt, kan du vara tämligen säker på att inte heller denna är riktigt färdigutvecklad, samt att den innehåller ett okänt antal buggar som kommer att ställa till det för dig på olika sätt.
Vi tar inget som helst ansvar för följderna, men garanterar att version 4.1 kommer ut inom en snar framtid. Det vill säga om exakt tolv månader.
Skrev i förra inlägget om en ny produkt från Santa Maria. Och då slog det mig att jag faktiskt har en annan spännande nyhet att förtälja om detta företag.
Santa Maria är nämligen på väg in i snabbmatsbranschen. Bolaget har utvecklat ett koncept som man kallar Wrap ‘n Go, och som ska lanseras i Sverige i april. Det handlar egentligen om en rätt enkel idé: färdigfyllda tortillas i två varianter, en med kyckling och en med tacokryddat nötkött, som kan säljas snart sagt överallt. Mackar, biografer, simhallar, arenor, festivaler, caféer och många andra ställen.
Jag har inte smakat produkterna än, men det ska jag göra så fort jag får en chans. Det mer officiella startskottet går egentligen vid mässan GastroNord i slutet av april.
Santa Marias nya Coconut Sweet Chili Sauce blev min lunch idag. Med hjälp av den här flaskan, lite ris och fläskfilé som blivit över sedan i fredags, samt en burk majs svängde jag ihop en snabblunch med tydlig thailändsk knorr.
Såsen har en intensiv och fruktigt söt smak med en syrlig knorr. Det är sweet ‘n sour 2.0, en välbehövlig uppdatering av kinakrogarnas slabbande med ketchup och vinäger.
Kanske hade jag förväntat mig något mer åt kokosmjölkshållet, men detta är faktiskt inte särskilt likt. Det är sött, nästan lite på gränsen till det förbjudna, och Santa Maria konstaterar också på sin webbplats att såsen faktiskt fungerar utmärkt till efterrätter.
Samtidigt är det spicy, och när jag ätit klart känner jag den där sköna känslan när svetten är på gränsen att börja tränga fram i pannan. Perfekt balanserat, åtminstone i min bok.
Risken är stor att den får följ med mig hem från affären nån mer gång. För den första flaskan är redan slut.
En blogg om mat, dryck och andra livsviktiga saker.