Category Archives: Uncategorized

Det glömde jag nästan

Det är inte bara jag som fyller idag. Samtidigt som jag korsar gränsen, uppnår nämligen min familj den sammanlagda åldern av 100 bast!

Det räknade jag ut när jag låg i mörkret en kväll på en madrass på Lilla Larssons golv. Nördigt, men man måste ju få tiden att gå.

Och för att fira detta bjuder jag givetvis på bloggtårta:

Faast i Joost

Har provat att ladda ned kolla-TV-programmet Joost innan, men då fick jag inte igång det. Idag gick det, och nu har jag kastat bort många dyra minuter på att kolla på:

  • Basket-artisteri på hög nivå i form av highlights från NBA
  • Irländske mästerkocken Niall Harbison som lagat mac & cheese, steak sandwich och hallonmuffins
  • Linda Hammar hos frisören i en annan del av Köping
  • Hey Baberiba säsong 2
  • The Gadget Show (testar snöprylar – majj gådd!)
  • Comedybox – en helt underbar sketch med Rhys Darby som beatboxar (han är rätt grym, faktiskt) för en tjej som han dejtar för första gången
  • En annan Comedybox-sketch där Rhys Darby spelar robot

Det finns hur mycket som helst. Men nu får det räcka för idag.

En present från Vattenfall

Ja, som sagt. Jag fyller alltså gubbe idag.

Jorå. Så att…

Fina presenter har jag fått, bland annat en pulsklocka och en kanothajk i Dalsland med en riktigt god vän. För att jag ska överleva denna utfärd har jag även utrustats med en ny och högteknologisk sovsäck.

Kanothajk gillar jag skarpt, det är ett fantastiskt sätt att uppleva naturen. Jag paddlade mycket under tonåren, men nu är det länge sedan. Det ska bli jättekul!

Mindre kul är dagens största överraskning: jag har fått en present från Vattenfall. Regelbundna bloggläsare börjar troligen tröttna så smått på mina magsura uppkast över det statliga energibolaget, men efter det senaste avbrottet börjar mitt tålamod att tryta rejält.

Presenten från Vattenfall består av ett vykort med information om ännu ett strömavbrott. “Planerat strömavbrott” kallas det. Onsdagen den 5 mars mellan kl. 10 och 15.

Well, thanks for nothin’, pal.
Onsdagen den 5 mars har jag pressläggning av ett nyhetsbrev. Det ska:

  • Redigeras, vilket man gör på en eldriven datamaskin
  • Printas ut, vilket görs på en likaledes eldriven lasermackapär
  • Falsas och häftas, vilket också fordrar utrustning som drivs med elektri-ci-TET!
  • Hela processen fordrar dessutom tillgång till ett nätverk av datamaskiner och lasermackapärer samt det världsomspännande datanätverket Internet. Allt detta fordrar också elektrisk ström.

Det finns bara en lösning. Jag får skaffa en stencilapparat. En sån där som man laddar med sprit.

Det kan jag behöva.