Jorå, så är det faktiskt. Åtminstone om man ska tro den här artikeln.
Skit i Gainomax, Proviva Active och de andra återhämtningsdryckerna. Ett glas O’boy, gjort på lättmjölk, kan vara lika bra. Det hävdar i alla fall amerikanska MilkPEP som granskat en rad olika studier på området. Fast MilkPEP är en organisation som ägs av amerikanska mejerier och då kanske trovärdigheten naggas en smula i kanten.
Läs artikeln, jag hoppas den ökar din medvetenhet en smula om hur mediavärlden kan och borde fungera. Och varför skräpbloggar som Blondinbella kan tjäna miljoner, medan superseriösa salta snubbar som Stellan bara drar in några futtiga tusenlappar.
Svaret på frågan: Nej, jag får inte betalt av några företag för att skriva om deras produkter. Hur skulle jag då kunna testa dom? Däremot blir jag jätteglad om företagen ifråga skickar mig prover på produkterna, eftersom det skulle bli rätt dyrt att springa till affären och köpa alla nya produkter.
Jag drar dock in lite (lite var ordet) på de annonser som finns här på bloggen. Sedan jag startade hösten 2006 har jag dragit in drygt 800 spänn från Tailsweeps annonser, och totalt 39 dollar från Google-annonser.