Jag är en varm förespråkare av marknadsekonomi. Företag har rätt att göra exakt vad de vill med sina produkter, och det är sedan upp till marknaden att bestämma om beslutet var rätt eller inte.
Men nu har en viktig gräns passerats. Jag använder endast kraftuttryck när det är verkligt befogat. Som till exempel när jag sågar mig i tummen med en cirkelsåg. Eller när jag ser detta:
Ursäkta mig Arla, men vad i hela helvete ska detta betyda?
Det var det mest korkade jag sett på en ganska lång tid. Ni kanske tror jag skämtar, men så är inte fallet. Som sagt: alla företag har rätt att göra vad de vill med sina varumärken. Men att ni vanärar en ikon som Pucko på detta meningslösa sätt kommer att göra många svenskar förbannade. Inklusive mig, men det har nog redan framgått.
För mig finns bara en tänkbar klädsel en dag som denna:
Observera den bistra uppsynen. Det här är allvar.
Rör inte min Pucko!
Jag förstår inte riktigt…? Är det Cocio som köpt Pucko eller Arla som köpt Cocio och gör Pucko under deras varumärke? Men framförallt, COCIO Original har väl inte försvunnit?! DET är min absoluta favorit!!! (Har i och för sett att den finns på tetra-liter, och hoppas de kör vidare på den ändå).
Trevlig helg!
🙂
Arla har ägt både Cocio och Pucko i flera år. Och det är förstås nån ekonom som räknat ut att det blir billigare att köra med ett märke. Så nu tar man första steget mot att kväva Pucko 🙁
Bäst på det här är ändå kexfabrikanterna. Ballerina mint, ballerina choklad, ballerina apelsinchoklad, ballerina renskav & pepparrot, ballerina kyckling & vaselin…
Eller Brago, som finns i vilka utföranden som helst. Båda varumärkena är helt urholkade.
I går köpte jag en bragodubbel på en lågpri$butik och såg följande slogan: “Nu bakade med naturliga råvaror – för den goda smakens skull”.
Till skillnad från tidigare, då de bakade brago av rötslam och överblivet jox från BT Kemi, antar jag. “Nya brago original” dessutom. Hur får de “ny” och “original” att gå ihop? Idioter!
Jepp, ofantligt PUCKAT att gräva ner det starka och klassiska varumärket Pucko i ett annat varumärke som de flesta av oss knappast ens vet säkert hur det uttalas. Vilket som är “bäst” eller “godast” är irrelevant, genierna som kom på det där kommer att få se att det kommer tillbaka och biter dem i svansen.
Samtidigt snurrar det tv-reklam om Pucko i tetra (den om att inte behöva sked) och där har jag inte sett Cocio öht. Jag kanske har missat det?
Excellent way of describing, and good article to obtain information on the topic of my presentation subject, which i am going to present in school.