En Cornetto Bröllopsstrut, närmare bestämt. Klicka här så kommer du till kampanjsajten. Sedan loggar du in med ditt Facebookkonto för att få din glasskupong.
Alla vill ju ha gratis glass, eller hur? Klart man hänger på, eller?
Nej – inte jag i alla fall. För det som händer när du loggar in och länkar ditt konto till kampanjsajten är följande:
Du ger 7-Elevens applikation tillåtelse att publicera vad som helst utan att fråga dig. I ditt Facebookflöde, i dina vänners flöden och på en massa andra ställen.
Nu tror jag visserligen att både GB och 7-Eleven begriper mycket väl att de inte kan bombardera dig och dina vänner med oönskad reklam. Men ändå – är det värt en ynklig liten glasstrut?
Jag lät den tillåta publicering, samtidigt som jag öppnade en ny flik, gick in på Facebook och tog bort 7-Eleven-appen. Funkade fint och det hindrade utskick på Facebook.
Smart, Peter!
Dessvärre tror jag inte alla är lika observanta som du. Man klickar bara på den blå knappen nere i hörnet. Glass på hjärnan, liksom…
För att förtydliga, jag tog bort appen innan jag skrev in mitt telefonnummer, tror det är då den postar på din wall.
Problemet är nog att majoriteten skiter i vilket, och har ingen som helst aning vilka appar de tillåter göra diverse saker via deras Facebook-konton.
There is visst such things as gratis glass – Free cone day på Ben & Jerrys!
Tyvärr missade jag att deras dagar slutar redan kl. 15, så jag fick betala i slutändan ändå.
Det är visserligen sant, Pia. Helt sant.