Jag bläddrade hastigt igenom senaste numret av tidningen Entreprenör, som jag tvångsprenumererar på eftersom jag är medlem i Svenskt Näringsliv. (Vilket jag måste vara för att mina anställda ska få rätt försäkringar och annat på ett enkelt sätt, men nu kom jag visst från ämnet).
Förvånansvärt ofta har tidningen artiklar om olika livsmedelsföretag, och denna gången var mittuppslaget och de fyra påföljande sidorna vikta åt ett kul företag: gotländska Heart of Sweden som tillverkar vailjhärtan i stor skala.
Jag tänker inte referera hela artikeln, utan nöjer mig med följande citat från vd Jan Westberg, ett citat som är ett svar på frågan om företagets sämsta satsning:
“Hjärtan fyllda med coca-colasylt från Tyskland. Hjärtana låg i formar med tryckta seriefigurer på, vilket kostade massor i royalty. Jag var övertygad om att det skulle bli en jättehit men det blev total flopp.”
What can I say? Man lär så länge man lever. Coca-Colasylt! Vidrigt.