Coca-Cola har utsett dig til försökskanin. Jo, faktiskt, du och alla andra svenskar ska vara med och testa en helt ny produkt som inte tidigare lanserats någon annanstans i världen.
Det handlar om en fruktjuice som ska säljas under märket Minute Maid. För första gången lanseras detta märke i handeln (tidigare har Minute Maid bara funnits på kaféer och restauranger) och det görs med ett nytt, hälsoinriktat koncept som kallas Minute Maid Fruit Plus.
Som namnet antyder, så är det fruktjuice, men förstärkt med olika nyttigheter som antioxidanter och prebiotiska fibrer.
Inledningsvis kommer två varianter: Den med prebiotiska fibrer (bra för magen) innehåller juice från äpple, aprikos, apelsin och morot. Den med antioxidanter (uppges skydda mot cancer och åderförkalkning) innehåller juice från äpple, druvor, blåbär och granatäpple. Det är den som syns på bilden.
En 33 cl flaska kommer att kosta mellan 12 och 16 kronor. Lanseringen sker först i servicehandeln i januari, sedan kommer den att finnas i vanliga livsmedelsbutiker från februari.