Jag betar mig igenom nyheterna i kyl och skafferi, och till kvällens kycklingklubbor med pasta testade jag chili & lime-såsen från Kelda.
Kan bli en höjdare i rätt sällskap. Smaken är varm, lite mjölkig och rätt god, även om jag gärna låtit limen ta mer plats. Det blir lite däst, skulle behöva något som sprallade upp tillvaron en aning. Lime, till exempel.
Sedan tror jag såsen skulle passa bättre ihop med kanske lite räkor eller lax, än med den grillade kycklingen. Det var en liten chansning. Jag tror jag gör ett nytt försök imorgon. Vi får se.
Jag har en hel drös med nya grejer som jag ska testa, men det är lite svårt att hinna med.
Precis nu tog jag mig i alla fall i kragen och värmde en tallrik med Arlas nya Keldasoppa Spicy Thai. Jag är väldigt förtjust i thailändsk mat, och har inga problem med heta grejer.
Men när det bara bränner i halsen och inte smakar, då känner jag mig lite blåst på konfekten. Precis så är det tyvärr med Spicy Thai-soppan. På tungan känner man svaga, svaga förnimmelser av de där goda smakerna: vitlök, kokosmjölk och allt det andra. I halsen känner man bara en hetta som bränner.
Det är inte spicy, bara hot. Tyvärr – den här köper jag inte igen.
En blogg om mat, dryck och andra livsviktiga saker.