Category Archives: Uncategorized

Dagens to do

  • Göra slut med banken (breaking up is hard to do – NOT!)
  • Sammanställa material till revisorn
  • Ny mall till danska nyhetsbrevet
  • Göra klart mall för pdf-fakturor
  • Kontakta PayEx
  • Betala räkningar
  • Stämma av inbetalningar
  • Reda ut avtalet med butikskedjan
  • Sätta igång avtalet med köttimportören
  • Sätta igång avtalet med myndigheten
  • Undersöka mejltrubbel
  • Avtalskopia till bondebolaget
  • Baconfilm
  • Stjärnor

Det var säkert ett gäng andra saker också, jag får fylla på efterhand.

Kanske kan bli nåt

bild-83.pngJag betar mig igenom nyheterna i kyl och skafferi, och till kvällens kycklingklubbor med pasta testade jag chili & lime-såsen från Kelda.

Kan bli en höjdare i rätt sällskap. Smaken är varm, lite mjölkig och rätt god, även om jag gärna låtit limen ta mer plats. Det blir lite däst, skulle behöva något som sprallade upp tillvaron en aning. Lime, till exempel.
Sedan tror jag såsen skulle passa bättre ihop med kanske lite räkor eller lax, än med den grillade kycklingen. Det var en liten chansning. Jag tror jag gör ett nytt försök imorgon. Vi får se.

Det smakar inte, det bränner

Jag har en hel drös med nya grejer som jag ska testa, men det är lite svårt att hinna med.

bild-82.pngPrecis nu tog jag mig i alla fall i kragen och värmde en tallrik med Arlas nya Keldasoppa Spicy Thai. Jag är väldigt förtjust i thailändsk mat, och har inga problem med heta grejer.

Men när det bara bränner i halsen och inte smakar, då känner jag mig lite blåst på konfekten. Precis så är det tyvärr med Spicy Thai-soppan. På tungan känner man svaga, svaga förnimmelser av de där goda smakerna: vitlök, kokosmjölk och allt det andra. I halsen känner man bara en hetta som bränner.

Det är inte spicy, bara hot. Tyvärr – den här köper jag inte igen.