Dags för dagisbaciller igen, tror jag. Det svider i slemhinnorna och jag är yr i bollen. Försöker kurera mig med amerikanska dundertabletter, men det känns inte som det funkar. Jag får nog ta nåt engelskt istället…
Vad yrar jag om, undrar du.
Jo, för dig som inte känner till det så har jag en hobby: medicinsmuggling. Varje gång jag är utomlands köper jag med mig stora kvantiteter medicin hem. Och när jag åkte till USA i november tjackade jag upp mig på förkylningspreparatet Quill, som är enorma kapslar – gröna på kvällen och röda på dagen.
Jag tycker dock inte att det hjälper något vidare värst, så jag ska nog återgå till en annan dunderkur som jag smugglat hem från England: Lemsip Max. Det är grejer till båten, det.
En blogg om mat, dryck och andra livsviktiga saker.