Jag har funderat rätt länge på en sak: Varför finns det inga företag som driver homepartyförsäljning med lite mer inriktning mot män? Egentligen kanske jag inte tycker jättemycket om affärsmodellen, men den är bevisligen framgångsrik.
Och något inom mig säger att det skulle kunna fungera ännu bättre för män. I alla fall svenska män, som inte alltid får ordentligt utlopp för sina sociala behov. Vi behöver ju liksom alltid en anledning för att träffas. Själva träffandet i sig duger tydligen inte som anledning i många kretsar.
Dessutom är vi ju skvatt galna i att grilla.
Så den här idén känns helt klockren. Bulls Eye. Huvudet på spiken. Bara det faktum att man inte pratar om Home parties, utan Meatings, gör mig lite sugen.
Mmm grillat. Fast detta fokus på att bara träffas kvinnor/män har jag aldrig förstått.
Men män behöver väl oxå Tpperwareburkar 😉 En gammal kollega till mig har varit och hållt TW-partyn för bara killar och jäklar vad de handlar. Så det verkar ju mer handla om att få ihop grabbgänget att komma.
Jag vet ju en sak for sure – jag är betydligt bättre än min fru på att spendera pengar. Fast Tupperware, nja…