Tiderna förändras, marknadsföring av både musik och livsmedel sker i nya kanaler. Adam Tenstas nya singel har premiär med ett liveklipp på Stimorols nya webb-TV-kanal. Kanalen används för att marknadsföra Stimorol Shift (Eh, fick jag med f:et nu? Ja, det fick jag…), ett tuggummi som besitter den finurliga funktionen att det byter smak.
Den här typen av samarbeten kommer allt mer, och lär fortsätta öka. Artisterna blir inte längre rika på skivförsäljning och varumärken som Stimorol måste hitta andra sätt att ta sig fram i det tilltagande mediabruset. Så när Cadbury – som tillverkar Stimorol – erbjuder Adam Tensta en slant för förstatjing på de här ganska taffliga livevideon med en ganska tråkig låt, så är det någon slags win-win situation. Man får länkar som driver trafik till sajten och gratis publicitet.
Såvida inte alla gör som jag, och bäddar in videoklippet på min egen sajt 😉