Världen är ditt provkök

Det finns många anledningar. Men just nu ska jag koncentrera mig på en, och den brukar gå under den nördiga benämningen “Produktutveckling i realtid”.

Produktutveckling i realtid betyder helt enkelt att man följer med i vad som sägs i de sociala medierna, med det uttalade syftet att plocka upp idéer, trender och strömningar som man sedan kan ha nytta av i sin produktutveckling. På samma sätt som produktutvecklare i många år åkt på studieresor runt om i världen, kan man nu sitta hemma vid sin dator och snappa upp saker som pågår ute i stugorna.

Utnyttja alla de människor som finns där ute! De har massor av idéer, och står och experimenterar i sina kök varenda dag. När kommer till exempel snacksbranschen att lansera currypopcorn? En delikatess som jag hörde talas om första gången på Twitter, och som är alltför meckig att göra för oss som gått över till mikropopcorn.

Ett annat tips kommer här, och nu ska mejeriföretagen lyssna. Det finns en stor och stark undergroundrörelse därute som experimenterar med dieter som LCHF och GI. Jag tillhör själv den förstnämnda gruppen, och konsumerar nu ännu mer mejeriprodukter än jag gjorde tidigare. Bland annat till frukost:

Den här konversationen är hämtad från Twitter, och nu återstår egentligen bara en fråga: När får vi se LCHF-yoghurten i butik? En fetthalt på 20-25 procent skulle sitta fint, och på köpet skulle vi få en kanonprodukt att runda av såser och annat med.

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

One thought on “Världen är ditt provkök”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *