I framkant

Jag äter Leksandsbröds brungräddade knäckebröd nästan varje dag, jag gillar deras företagsfilosofi med omsorg om hemtrakten. Ett välskött familjeföretag av förnämsta sort, helt enkelt.

Men.

Idag fick jag ett pressmeddelande där Leksandsbröd berättar om sin nya hemsida. Den är jättefin och bra på alla sätt, men en formulering i pressmeddelandet retar mig en smula.

Leksandsbröd ligger nu i framkant inom livsmedelsbranschen vad gäller sociala medier.

Jag misstänker starkt att det är någon frejdig PR-konsult som klämt ur sig den meningen, och jag tycker nog att den var lite i överkant. Det man gjort är nämligen detta:

bild-45

Man har försett webbplatsens recept med liten widget. Förvisso en rätt praktiskt sådan, som hjälper användarna att dela recepten på exempelvis Twitter och Facebook. Men jag kan inte hålla med om att den placerar Leksandsbröd i framkant direkt. Det här är ett litet steg på vägen, men det finns massor kvar att göra om man menar allvar med det där påståendet.

Och om det behövs ett gott råd eller två, så finns jag här. Jag har massor att bidra med, och inte bara för Leksandsbröd. Det är bara att höra av sig. 😉

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

One thought on “I framkant”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *