Sponsrad fest – för bra för att vara sant?

En fest med ost och vin, sponsrad av franska staten – det låter väl… eh… kalasbra?

Och nu cirkulerar uppgifterna om att det statliga franska marknadsföringsorganet Sopexa som beslutat sponsra tusen fester med fransk ost och franska viner i 19 olika länder, bland annat USA, Kanada och Spanien. Bland annat har respekterade affärstidningen Wall Street Journal tagit upp storyn, som även nämnts av bland andra BK Wine.

bild-13Det låter ju, som sagt, kalaskul.

Men jag måste erkänna att jag är lite skeptisk. Jag undrar om inte alltihop bara är ett PR-jippo eller till och med en slags media-anka.

För nu har jag spenderat alldeles för många minuter av min oändligt dyrbara tid med att leta fram någon slags information om detta på nätet. Till exempel den basala uppgiften om vilka de 19 länderna är. Finns Sverige med? Jag vill ju ha sponsrad fest!

Men det finns inget. Inte ett knyst.

Så antingen är det världens sämst sökmotoroptimerade kampanj. Eller också är alltihop bara hetluft, som jänkarna brukar säga. Eller också så har Sopexa kanske gjort den ganska logiska bedömningen att man kommer att bli fullkomligt övermannad om man går ut med kampanjen för brett. Jag vet inte, jag vet bara att jag vill ha en sponsrad fest. Eller gå på en.

(Det där sista fattade du, va? Det är bara att höra av sig…)

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *