Tänkte bjuda min älskade IT-mamma på en glass. Hon förtjänar en liten belöning eftersom hon gick upp snortidigt imorse för att sedan tillbringa en stor del av dagen hopträngd med fyra kollegor i en bil på väg till Stockholm.
Så blev tipsad om det här. En av mina Twitterkontakter, Joakim Jardenberg på Mindpark, var den som först uppmärksammade mig, och sedan har jag fått information från diverse håll.
Men nu har glassen fastnat i sajberspejs. Jag kom hit, men inte längre:
Den så kallade värdekoden dyker inte upp i min telefon. Min stackars fru får ingen glass. Jag älskar såna här grejer, men när de inte funkar blir jag dubbelirriterad. Det är I-landsproblem av allra värsta sort: först skapar man ett behov som konsumenten inte visste att den hade. Sen lyckas man inte tillfredställa det, och då blir kunden skitsur.
Badwill var ordet, sa Bull.
Och jag får bjuda min fru på glass på onsdag istället, när vi träffas igen. Då ska jag nog se till att ta ut lite såna där riktiga pengar också, ni vet mynt och sedlar. Man vill ju inte bli bortfintad av tekniken igen 🙂
Vilket överpris på de glassarna :/
Andreas Johanssons senaste bloggpost..Välja rätt avatarer på nätet
Det är trist när tekniken falerar men om du återkom till mig så skickar jag en glass kostnadsfritt till både dig och din fru.
Joachim på mobilapresentkort.se
Ingen fara, Joachim. Men vet du om jag blir debiterad för båda kupongerna, även om jag aldrig kunde skicka den första?
Nej, du ska inte bli debiterad för glasschecken som inte kom fram. Debiteringen sker när din unika engångskod som används för att du ska validera att du uppgett rätt mobiltelefonnr.
//Joachim