Skrev just en liten notis om JO-bolaget som ska lansera två stycken ekologiska juicer. Det intressanta med juicerna ifråga är att de innebär lite av ett strategiskifte av företaget, och det sker i spåren av den våldsamma klimatdebatten. Nu är det nämligen koncentrat som gäller – ni vet de där små paketen som man själv får späda med vatten.
Under det senaste kvartalet (från och med april till och med juni, alltså) har nämligen försäljningen av de där små gynnarna ökat med nästan tio procent. Inom livsmedelsbranschen är det smått fenomenala siffror.
Och inte så konstigt, därför, att de senaste JO-produkterna är just koncentrat, och dessutom ekologiska.
Ytterlskojigt i sammanhanget är att lanseringen inleddes förra veckan med en så kallad gerilla-attack mot den lilla idyllen Hjo vid Vättern, där juice-huliganer tejpat över bokstaven H på en massa skyltar runt om i den lilla staden.
Jag måste bara testa om min gravatar funkar . 😀
Razs senaste bloggpost..Detta trodde jag inte var möjligt!
Ja, du är dig lik, tycker jag!