Trist. Och lite fegt

Jag har haft stora förhoppningar på Coops satsning på e-handel, mataffaren.se. Såpass att jag låter koncernen få den tid som behövs, trots att jag bara vill skrika: kom HIT!

När jag sedan fick den stora äran att rapportera att man även tänker utmana Systembolaget genom att sälja vin i nätbutiken, blev jag nästan lite darrig av upphetsning. Bara nästan. Men ändå. 

Döm därför om min förtvivlan när jag idag får veta att Coop fegar ur. Jag trodde liksom att KF:s nye koncernchef (KF äger Coop i Sverige) Lars Idermark verkligen skulle utnyttja situationen och skaffa sig ett försprång redan från första början. Att sälja vin hade varit en skitenkel väg att locka nya kunder, göra de gamla kunderna mer nöjda och skaffa massor av bra PR.

Nu sumpar man chansen. Och gör på det gamla hederliga, typiskt svenska, sättet.  

Just därför är det trist.

Och lite fegt.

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

One thought on “Trist. Och lite fegt”

  1. ha inte för stora förhoppningar på Mataffären. Vi har använt den några gånger och intrycket är väl – “mja, så där”.
    Det är flera mindre irritationsmoment som gör att vi nog inte kommer handla därifrån annat än i nödfall. I slutändan blir det rätt mkt dyrare än i vanliga affären och när vi handlat Mataffären har flera av varorna varit slut. Sen är det såna där löjliga saker, tex jag vill kunna se hur den färdigskurna skinkan jag köper ser ut. Jag vill inte ha halvcentimetertjocka (lätt överdrift) skivor som Mataffären levererade.

    Det samlade intrycket av Mataffären har därför blivit lite ljummet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *