Meh!

Alltså, jag har fimpat Telia för ett par år sedan, efter att ha varit en motvillig men trogen kund. Under många år var Telia ensamt om att kunna erbjuda stabila Internetuppkopplingar och e-posttjänster. Idag tycks det vara tvärtom, och när jag läser om orsaken till det katastrofala mejlhaveriet nyligen, vet jag inte om jag ska flabba eller grina.

  • Killen som kollade mejlservrarna slutade den 14 december (undra på det – tråkigaste kneget på tråkigaste företaget).
  • Ingen ersättare anställdes, så ingen märkte att servern höll på att balla ur.
  • Eftersom ingen hade som jobb att kolla mejlservern, togs INGEN BACKUP! Ehh…
  • Istället (nu kommer det bästa) tog man en säkerhetskopia EFTER att servern kraschat. Vem kom på det, liksom?

Jag tackar Gud för att jag inte är kund hos Telia.

TacktacktacktackTACK!

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

4 thoughts on “Meh!”

  1. Det är inte alltid så lätt att vara ajour, it är knepigt.

    Tror du förresten att man hinner få leverans av din “roliga julklapp” före julafton om man lägger en beställning idag? Jag vill ju inte att den ska komma försent.

  2. Man baxnar. Inte hade de råd med en ersättare till en så viktig funktion, så nu ska de sätta 50 pers på att hantera klagomålen.

    Duh!

    Fast de här två meningarna är helt oslagbara:

    “På tisdagen skickar Telia Sonera ett mejl till samtliga 300 000 drabbade kunder där det inträffade förklaras och kunderna får också möjlighet att ge sina synpunkter. Att döma av reaktionerna på nätet de senaste dagarna är väldigt många av dem upprörda.”

    Duh!! en gång till. Upprörda?! Varför det?! Bara för ett lätt förhindrat totalhaveri?!?!

    Dessutom undrar man ju hur många av dessa 300 000 mejl som verkligen kommer fram…

  3. Ingen ska få bryta kontraktet med Telia heller eftersom Telia anser att de har levererat produkten enligt gällande kontrakt. ????????? De har tappat bort 300 000 kunders mejl för att de missade att sätta en ersättare på att bevaka servern istället för killen som hade slutat. Och de ska titta på varje enskilt fall så att kunden blir nöjd. Varför inte bara ge alla fri årsavgift och de som vill rätt att byta bredbandsleverantör? Nu typ. Istället för att krångla så jävla mycket.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *