Vid en inköpsrunda i affären nyligen fastnade jag framför en hyllkantsexponering med produkter från Zeta. “Nyhet”, utropade skyltarna, som även hade sällskap av en krok med rabattkuponger.
Nyheter hugger jag alltid på, så en av burkarna åkte ned i korgen, en pastasås med namnet Rucola e Basilico. Provade den till lunch idag och den fick godkänt – en ganska fräsch och lite somrig smak. Mycket tomat och basilika förstås, men ruccolan var lite vek.
Den stora besvikelsen inföll dock alldeles precis nu, när jag surfade in på Zetas hemsida för att läsa lite mer om produkten. Och upptäcker att den lanserades i juni förra året.
Nyhet? Pardon my French, men vad tusan ska sådant likna? Om produkten funnits på marknaden i snart ett år kan man INTE kalla det en nyhet.
Särskilt inte om jag råkar gå förbi.
Vill inte vara den som är den men pastasåsen kanske är en nyhet på kusten….