Jamenför…

“För en kopia av din senaste faktura, tryck 2. För en gräddtårta med senap och lime, tryck 3. För att explodera av irritation över irriterande telefonröst, tryck 298754212…”

Jag blir galen på denna service. Det fanns en tid när jag tyckte det var bra, eftersom det innebar att man relativt snabbt hamnade hos rätt person. Men nu har jag precis suttit och knappat som ett sabla fån i fem minuter i Telenors talsvarslabyrint. Jag vill prata med en människa! Till slut kommer det: “För personlig service, tryck 9.”

JAAA!

Jag trycker på nian.

“Du har blivit placerad i kö. Din plats i kön är nummer… tjugo… två…”

Jag tror jag får spader. Fyrtal i spader.

5 thoughts on “Jamenför…”

  1. Ett tips: Välj alltid ‘Ny kund’ eller liknande så kommer man ofta fram snabbare.

  2. Var glad att det inte är en såndär röst-väljsfunktion. “Vart vill du åka?” “Jönköping” “Du har valt… Örebro, är det korrekt?” “Nej!”

  3. Hellre en inspelad telefonröst och telefonkö än att sitta och slå numret manuellt varje gång det är upptaget. Som när jag skulle ringa Handelsbanken idag, t.ex. I en halvtimme satt jag och slog numret på en telefon utan återuppringningsfunktion… gah. Jobbigt.

  4. Jag sitter bakom en sådandär växel, folk trycker på knappar hej vilt bara för att komma fram till någon, vem som helst. Så blir de arga bara för att jag inte kan hjälpa dem…

    Det värsta är väl ändå när man ringer och mellan alla val man skall göra får höra massa reklam om att man kan sköta ärenden och beställa tilläggstjänster via internet?

  5. Ulrika: Du har så rätt. För att inte tala om när de brölar på med pausmusik. Jag får fortfarande nippran när Belgacom använder sin pausmusik som jingel i TV-reklam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *