Telefonkö-bryderi

Lägga på eller vänta kvar? Jag har nu suttit i telefonkö till Plusgirots kundcenter i 37 minuter och… 46 sekunder. När jag ringde uppskattade roboten att det skulle ta tio minuter.

Har de gått hem? Eller ned på stan för en fika? Detta är sååå stenålder! Men det är omöjligt att mejla om detta idiotiska ärende som jag råkar ut för varje år: Nån avgift dras från ett av mina konton som har så kallad automatisk tömning (alla pengar skickas automatiskt vidare till ett annat konto, och därför är detta konto alltid tomt) och då blir kontot övertrasserat, och så läggs ytterligare en avgift på och… Ja, ni fattar.

Jaha, då har det gått 41 minuter och 35 sekunder. Tur att man har högtalartelefon, annars hade jag haft nackspärr nu.

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

5 thoughts on “Telefonkö-bryderi”

  1. O, ja, känner igen det där. Skulle ringa till Högskoleverket för ett tag sedan och fick veta av roboten i växeln att väntetiden var 35 minuter. Efter 10 minuter var väntetiden 47 minuter, matten stämmer inte riktigt där. Nu tog det “bara” 20 minuter, så jag misstänker att jag ringde under eftermiddagsfikat 🙂

  2. Telefonköer borde klassas som dagens i-landsproblem. Teleroboten kan aldrig ens gissa sig till i närheten av den aktuella tiden man faktiskt kommer få sitta i kö.
    Eller så sitter det för all jävlighets del någon gnetig en på andra sidan och styr telefonkön, bara för att få plåga några medel-svenssons lite extra med “lilla fågel blå” i munspelsversion som pausmusik.

  3. Grrr, jag hatar telefonköer. Och telefonsäljare. Och när man ringer ett företag och deras telefontid slutade för fem minuter sen.

  4. Testa och ring Acers telefonsupport vet jag. Deras “vänt-musik” är helt sjukt dålig. Jag tror de spelar den bara för att man ska lägga på innan man fått hjälp.

  5. Belgacoms pausmusik får mig att få fullständigt nippran, när den spelas i reklamsnuttar på TV, trots att det snart är tre år sedan jag och grannen satt i evighetslång telefonkö dit för att få reda på varför de hade kopplat ihop våra telefoner. Jag skojar inte – jag blir fysiskt illamående när jingeln spelas!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *