Yo man – gimme da müsli

Det finns mycket kul att skriva om Helsingborgsföretaget Finax. Det är en sån där riktig success story om de två mjölnarbröderna som tog müslin till Sverige efter att ha upptäckt den under en resa i Schweiz. Idag omsätter företaget 4,5 miljarder och är verksamt i tio länder.

damusli.jpgMen det får vi ta en annan gång. Nu ska vi nämligen ge oss på da Müsli, en ny produkt från företaget. Målgruppen är ung, killar och tjejer mellan åtta och femton.

Förpackningsdesignen är rätt cool, och namnet är egentligen också coolt. Fast när det sitter på ett müslipaket blir det nog lite töntvarning.

Själv tycker jag att müslin är rätt smaklös och tråkig, men jag har i och för sig bara provat jordgubbsvarianten. Det finns även en naturell och en skogsbär.

Vad tycker då målgruppen? Legolas har precis fyllt åtta och Magic fyller elva i mars, så de har varit testpiloter.

Legolas tycker så här: “Den var inte god. Men om man tog en sån där liten röd sak för sig själv – då var det jättegott!”

Magic: “Tja. Jag skulle kunna leva utan den. Men om den fanns här i huset, skulle jag äta den varje dag.”

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *