Marianne snacks – no thanks

Hold your horses, Cloetta Fazer. Nu har ni gått för långt. Jag gillar de flesta produkterna i snacks-serien. Kina-, Dumle- och Kexchokladsnacksen är alla exempel på lyckad produktutveckling och så kallad brand extension. Det sistnämnda är en äkta corporate bullshit-term som betyder att man mjölkar ett varumärke på så många sätt man kan.

Experimentet med Marianne-snacksen är dock inte lika lyckat. Smaken lutar åt After Eight, fast helt utan den där lyxiga känslan, och dessutom oförklarligt uppblandat med nån slags riskrisp. Det blir bara too much, som Idol-Kirsti hade sagt.

Kanske kommer produkten att gå bra i Finland. Finnarna älskar ju sina Marianne-karameller. Här i Sverige tror jag att Marianne-snacksens potential är mycket, mycket tveksam.

Blogged with Flock

Dela:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Diigo
  • email
  • LinkedIn

One thought on “Marianne snacks – no thanks”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *